maandag 20 april 2009

Emrich-Schönleber

2007 Emrich-Schönleber Halenberg Riesling Grosses Gewächs: De eerste fles van deze wijn die ik uit mijn eigen kelder open maak. Afgelopen jaar heb ik de wijn twee keer op het wijngoed zelf geproefd en een keer tijdens de GG proeverij in Keulen.
De wijn is vrij geel van kleur. Er komt een waanzinnig aroma van de wijn af. Wit fruit, herbaal maar vooral een bom van mineralen. De geur is zeer reductief en zelfs na enkele uren in een karaf vertoont de wijn geen enkel spoor van ontwikkeling. In de mond veel structuur, veel inhoud, naast een extreme mineraliteit ook genoeg fruit.
Deze wijn is nu nog wat onstuimig maar bezit een waanzinnige kracht en energie.
Wat mij betreft één van de beste droge Rieslings gemaakt in 2007.
Wijn-spijs: Hoe lekker het eten ook was. Ik ben dol op lam. Stond voor mij deze wijn zo centraal dat ik niet al te veel heb gelet op het eten in combinatie met de wijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten